Brabants Besten

Voor het derde jaar achtereen neemt een groep Brabantse ondernemers de rol van ambassadeur op zich. Dit jaar gaan liefst 25 nieuwe Brabants Besten aan de slag. Door andere werkgevers te inspireren werken deze ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf aan een sterke en sociale regionale economie. Dit doen ze met 21 Brabants Besten die vorig jaar ook ambassadeur waren.

Vitale bedrijven en beroepsbevolking

Brabants Besten dragen bij aan een vitale, goed opgeleide en flexibele beroepsbevolking. Ze zorgen dat hun medewerkers met plezier naar hun werk gaan en dat de concurrentiepositie van hun bedrijf wordt versterkt. De Brabants Besten werken aan sociale innovatie en flexicurity. Of ze nemen mensen aan met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dit gebeurt onder meer door reshoring, het terughalen van personeel uit lagelonenlanden.

Belangrijkste innovatie

Alle medewerkers van Luyten voelen zich mede-ondernemer en handelen daarnaar.

Iedereen ondernemer

De kernwaarden van ons bedrijf zijn betrokkenheid, klanttevredenheid, kwaliteit en onze goede naam. Alles wat we doen en beslissen staat in het teken van deze waarden. Met deze zoektocht zijn we in 2010 gestart. Belangrijke vragen: hoe zorg je voor meer betrokkenheid van medewerkers? Hoe laat je klanttevredenheid stijgen? We concludeerden dat de ondernemer de meest betrokken medewerker is. Sindsdien zijn alle collega’s mede-ondernemer. We kennen geen hiërarchie, werken in zelfsturende teams. Targets? Geloven we niet in. Daarmee zouden we te veel gaan sturen op resultaat in plaats van wat ons werkelijk drijft.

Klanten worden vrienden

Onze missie is het ontwikkelen van mensen in hun VAK: Vaardigheden, Attitude (persoonlijkheid) en Kennis. We zijn ervan overtuigd dat dit zorgt voor blijvende motivatie. Daarbij vervul ik de rol van coach voor mijn mede-ondernemers. Ik bewaak de afspraken en de principes waarmee we werken. Zo’n principe is bijvoorbeeld prospect-customer-friend: we streven bij Luyten niet naar klanten maar naar vrienden.

Betekenis

Waarden kun je koppelen aan een bewustzijnsniveau. Zo is winstgevendheid een basiswaarde. Maatschappelijk verantwoord ondernemen, ethiek en duurzaamheid bevinden zich op een hoger bewustzijnsniveau. Daarin wil ik het bedrijf meenemen: wat kunnen wij betekenen voor de wereld? Via vrijwilligerswerk maken we dat concreet. Ook brengen we regelmatig bezoekjes aan ouderen en hebben we iemand met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst. Dit alles geeft energie en maakt ons trots. Van onze klanten, onze vrienden, horen we ook dat zij dit waarderen.

Reacties

 
Marcel van der Logt, OfficePalace.nl
22-7-2015 - 16:46:45
Ik vond het een mooi verhaal vrijdag, respect voor de manier waarop Jack zijn eigen ontwikkeling zo uitdraagt en de manier waarop hij leiding geeft aan het bedrijf.
Ook de discussie erna vond ik wel interessant, omdat ik het persoonlijk denk dat er nog iets toegevoegd kan worden waardoor de resultaten nog beter zullen zijn.
Walter Nooren, Party-service Nooren Breda
22-7-2015 - 12:22:30
Mijn dank voor de uitnodiging van vorige week, was zeer inspirerend en waardevol. Ga daar zeker beter van worden.
Myra Hoekman, Openbaar Ministerie
16-7-2015 - 11:10:37
Verrassend, mij blijft de durf voor de grote veranderingen het meest bij, ook al lag daar niet de nadruk op.

Ik wil proberen mijn intuïtie te ontwikkelen, dat te volgen en dat vervolgens te kunnen verklaren naar klare taal.
Jean-Pierre Brouwers, JMT International
14-7-2015 - 15:06:45
Zijn persoonlijke reis en de switch die hij maakte tov het verleden is prachtig om te zien. En dan in het bijzonder omdat het eerlijk is.

Ik zal contact opnemen om nog iets meer van zijn beweegredenen te weten te komen en ik vraag mij af of het mogelijk is om ook in een hard op winst gestuurde onderneming als de onze mogelijk is om meer Happy Cows te creëren.
Ruud Vermeulen, Kubus
14-7-2015 - 10:14:08
Inspirerend verhaal, stof tot nadenken. Door zaken anders aan te pakken kun je wellicht een beter resultaat zien te bewerkstelligen.

Ga ik eens goed over nadenken.
Mario Frusch, RedZebraGroup
14-7-2015 - 09:42:50
Jack heeft bewust de connectie gemaakt tussen de HARD kant en de HART kant binnen organisaties. De kwetsbaarheid en oprechtheid in zijn verhaal heeft me het meest geraakt.

Als RedZebra en als mens ben ik overtuigd van de waarde van het Nieuw Leiderschap, authentiek, intuïtief, inspirerend en bezielend voor organisaties en het welbevinden van mensen daarbinnen. Ik probeer daar actief invulling aan te geven in mijn beroepspraktijk en dagelijkse leven.
Toine Dirkse, UWV WERKbedrijf
14-7-2015 - 08:51:51
Ik wil meer op intuïtie gaan doen (pakkend verhaal).

Zodra het profiel is opgemaakt ga ik dit uitzetten binnen mijn netwerk (hunten).
Frank Molenaar, Molenaar en Molenaar
13-7-2015 - 17:10:12
Inspirerend. Omdat hetgeen Jack vertelde, waar ik volledig in geloof, in de praktijk werkt. Het moment dat Jack vertelt over de vraag van zijn moeder onder de boom maakte indruk.
Jan Willem van Merode, WVS Groep
13-7-2015 - 13:02:10
Liet de mens achter de ondernemer zien, of beter de ondernemende mens. Goede toevoeging door medewerkster aan het woord te laten. Verhaal was indrukwekkend!

Ik ga een aantal mensen met elkaar in contact brengen waarvan ik denk dat ze iets voor elkaar kunnen betekenen. En ik nodig een werkzoekende uit die graag eens bij ons in de keuken wil kijken.
José Kösters, Rabobank
13-7-2015 - 11:29:41
Jack heeft zich kwetsbaar opgesteld, spreekt me aan. Het laat me zien dat je altijd vertrouwen in jezelf moet hebben en blijven houden. Ik herken mijn eigen pad,

Waardevol dat er werkzoekenden waren, heeft me aan het denken gezet hoe wij als Rabobank hierin meer kunnen betekenen.
Monique, Human Impuls
13-7-2015 - 09:42:50
Het verhaal van Jack heeft me geraakt en ontroerd. Vooral zijn openheid, eerlijkheid en oprechtheid, zijn kwetsbaarheid en kracht. Hoe hij zijn leiderschap leeft en praktisch vorm geeft in zijn leven en bedrijf. Verhaal sluit mooi aan bij mijn ontwikkeling.
Niet alle verplichte velden zijn (correct) ingevuld.
Uw reactie is succesvol opgeslagen. Bedankt!

Plaats een reactie

Kunnen we u helpen?

Bel, app, mail of chat met ons.

telefoon
Bel naar: 076-5021087
e-mail
Mail naar: info@luyten.nl
whatsapp
Whatsapp naar 06-10518932
chat
Chat niet beschikbaar
facebook
Stel je vraag op Facebook
twitter
Stel je vraag op Twitter
Luyten Adviesgroep
Bredaseweg 65, 4872 LA, Etten-Leur
Tel.: 076-5021087 E-mail: info@luyten.nl


Openingstijden
Ma t/m Do: 8:30 tot 17:30 uur
Vr: 8:30 tot 17:00 uur