Zeven vragen aan adviseur

Het vakblad VVP (vakblad voor financieel adviseurs) heeft onze collega Ariëtta Hendrikx een aantal vragen gesteld voor het item "zeven vragen aan advisuer". Lees onderstaand het gehele artikel.

1. Wat drijft je als adviseur?
Wat maakt jouw vak uniek? Ik ben een (aankomend) schadebehandelaar en ik krijg te maken met ‘het ongeluk’ van een klant. Het is dan ook geweldig als wij – samen met de buitendienst – het voor elkaar krijgen om de schade dusdanig af te wikkelen dat de klant en tegenpartij er zo min mogelijk last van ondervinden en dat de klant ondanks zijn pech er toch een goed gevoel aan overhoudt. Door onze wijze van schadebehandeling komt het zelfs voor dat de tegenpartij besluit om van verzekeraar te veranderen en naar ons over te stappen. En dat geeft een kick, daar doe ik het voor!

2. Wanneer is jouw dag als adviseur geslaagd?
Mijn dag is geslaagd als ik een schade van een klant zodanig kan afwikkelen dat deze tevreden is. Een extra uitdaging is een ‘slechtnieuwsgesprek’. De kunst is om dan alsnog het gesprek te beëindigen met een tevreden klant. Helemaal geweldig wordt het als blijkt dat een nieuwe klant bij ons binnenkomt door goede mond-totmond reclame. Dan weet je dat je op de goede weg zit.

zeven vragen aan arietta hendrikx

3. Welke tip zou je de adviessector mee willen geven?
En welke tip aan verzekeraars? Ik heb voor beide dezelfde tip: blijf open en eerlijk. Als iets niet mogelijk is, leg dat duidelijk uit. Een klant vindt het prettig om te weten waar hij aan toe is. Het verlenen van extra service en persoonlijk contact kan een klant ook zeer waarderen.

4. Wat is de grootste verandering waar adviseurs mee te maken krijgen?
Dit vind ik een lastige vraag. Ik werk nog maar kort in deze branche en heb de tijd van voor de Wft niet mee gemaakt. De grootste verandering lijkt mij dat een adviseur ‘permanent actueel’ moet zijn. Volgens mij is de druk wat dat betreft enorm gestegen.

5. Hoe ziet volgens jouw het adviesvak er over vijf jaar uit?
Ik denk dat er over vijf jaar veel gewerkt en geregeld wordt via social media. Daarnaast verwacht ik ook dat klanten steeds liever persoonlijk contact willen hebben met hun tussenpersoon of verzekeraar. Ik merk aan onze klanten dat ze het zeer prettig vinden om zaken uit handen te geven en het regelen aan ons over te laten. Ik zou graag willen dat er verder gewerkt wordt aan transparantie en integriteit. We zijn op de goede weg, maar het kan altijd beter.

6. Welk adviesgesprek heeft op jou grote impact gehad en waarom?
Er zijn diverse situaties geweest die indruk op mij hebben gemaakt. De gemene deler is eigenlijk toch wel het teamwerk binnen Luyten. Als er een schade is werken wij nauw samen met de binnen- en buitendienst. Dat is bijvoorbeeld al bij een schade aan een laptop of tablet tot aan brandschades en aanrijdingen in het buitenland. Het gaat ongeveer als volgt: de schade wordt telefonisch gemeld door de klant bij de binnendienst. Vervolgens wordt er contact opgenomen met de buitendienst, die – afhankelijk van de omvang van de schade – bij de klant op bezoek gaat. Vervolgens wordt de schade gemeld bij ons, de schadeafdeling. Afhankelijk van wat nodig is ondernemen wij actie. Vervolgens wordt dat teruggekoppeld naar de buitendienst en eventueel ook de klant. Iedereen is dan op de hoogte van de stand van zaken.

7. Wat is het grootste inzicht geweest in jouw adviescarrière?
En waarom? Ik was oprecht verbaasd dat een assurantiekantoor mij in dienst wilde nemen. Ik ben namelijk blind en had nooit verwacht in deze branche terecht te komen. Net als veel mensen dacht ik dat de financiële sector vooral uit was op eigen gewin. Wat mij verbaasde was dat Luyten Adviesgroep een goed hart heeft. Ik voel me trots om hier werkzaam te zijn en draag dat ook uit. Wij worden niet gezien als medewerkers maar als mede-ondernemers. We werken met de 4 V’s van verantwoordelijkheid, vertrouwen, vrijheid en vitaliteit. Dit zorgt ervoor dat de klanten ook tevreden zijn. Wij groeien nog steeds, zowel op klant- als op personeelsniveau. De sector heeft dus wel degelijk een sociaal gezicht. Een voorbeeld hiervan is de Gewoon Goed Doen Dag. Op deze dag ben ik erachter gekomen dat niet alleen Luyten goed bezig is, maar ook veel andere bedrijven in de sector.

Reacties

Niet alle verplichte velden zijn (correct) ingevuld.
Uw reactie is succesvol opgeslagen. Bedankt!

Plaats een reactie

Kunnen we u helpen?

Bel, app, mail of chat met ons.

telefoon
Bel naar: 076-5021087
e-mail
Mail naar: info@luyten.nl
whatsapp
Whatsapp naar 06-10518932
chat
Chat niet beschikbaar
facebook
Stel je vraag op Facebook
twitter
Stel je vraag op Twitter
Luyten Adviesgroep
Bredaseweg 65, 4872 LA, Etten-Leur
Tel.: 076-5021087 E-mail: info@luyten.nl


Openingstijden
Ma t/m Do: 8:30 tot 17:30 uur
Vr: 8:30 tot 17:00 uur