Terug naar overzicht

“Goed voor je klanten zorgen: daar gaat het om”

Mario Vugts

Bij Luyten is de cultuur niet zo ingewikkeld: gewoon goed voor je klanten zorgen. Dat was al zo toen ik in 1976 bij oprichter Piet Luyten ging werken. Ik werkte tot 1988 in loondienst en heb toen het stokje van Piet overgenomen. In 1981 trouwde ik met zijn oudste dochter en we kregen 3 zonen en één dochter. Ze kozen alle vier hun eigen weg. Al tijdens haar studie deed onze dochter Céline ‘zakgeld-klusjes’ bij Luyten en in 2012 koos ze ervoor bij Luyten te gaan werken. Ze paste goed in de club en het is mooi om te zien dat ook Céline met veel plezier en enthousiasme bij Luyten ‘haar ding doet’. In 2019 werd ze mede-eigenaar, naast Arko. Natuurlijk voel ik me daardoor nog meer verbonden met het bedrijf, dat ik vanaf 2014 op gepaste afstand volg. Ik heb alle vertrouwen in de samenwerking tussen Arko en Céline, ze vullen elkaar aan en hebben potentie om een ‘goed koppeltje’ te blijven. ‘Gewoon goed voor je klanten zorgen’ is volgens mij nog steeds waar het om draait. Juist nu heel veel dingen zomaar ineens anders gaan dan we gedacht hadden. Het persoonlijke contact, het lokale ‘dichtbij’ is wat Luyten al heel lang sterk maakt. Nu is dat misschien belangrijker dan ooit. Verbinding met je klanten moet je in stand houden, ook als opgelegd wordt om afstand te houden. Aanpassen aan de omstandigheden, maar toch je weg blijven volgen: in die niet zo ingewikkelde filosofie geloven alle mensen bij Luyten. Ik gun ze nog een lange en mooie toekomst!