Terug naar overzicht

Jong en gedreven

Onze mensen moeten de tijd hebben voor klanten.

Verschillend genoeg om elkaar scherp te houden. Maar met dezelfde waarden en dezelfde drive. En veel wederzijds vertrouwen. Arko de Hoon en Céline Vugts vormen de directie van Luyten. We stellen hen vijf vragen.

Twee jonge directeuren aan het roer. Hoe is dat zo gekomen?
Arko: ‘Ik begon hier in 2005 en mocht in januari 2013 Mario opvolgen. Ik heb daar geen moment over getwijfeld en geen seconde spijt van gehad.’ Céline: ‘Ruim zes jaar nadat ik in 2012 begon, deed zich door een samenloop van omstandigheden de kans voor om samen met Arko de directie te vormen. Zo kwam het bedrijf via een omweg deels terug in de familie; mijn opa Piet was de oprichter. Ja, dat is best bijzonder. En de weg ernaartoe was goed. Doordat ik niet de automatische opvolger was, heb ik het bedrijf eerst goed leren kennen.’ Arko: ‘Ik ben blij dat Céline wilde instappen, want ik denk dat het niet goed is om een bedrijf als Luyten alleen te leiden. Samen kom je tot betere beslissingen en dus een betere toekomst.’

En hebben jullie het werk een beetje eerlijk verdeeld?
Céline: ‘Zeker! Arko is het liefst de hele dag bij klanten en voor klanten bezig. Ik ben er graag voor onze klanten, maar houdt me ook bezig met de interne zaken zoals HR, structuren en wet- & regelgeving. Nodig, want vanuit de toezichthouders zijn er veel verplichtingen voor registratie en administratie. Het meeste plezier haal ik uit het gezamenlijk verbeteren van de processen, zodat we snel en gemakkelijk kunnen werken en nog meer kunnen bijdragen in kwaliteit en aandacht voor onze klanten. Arko: ‘Ik ben goed in financieel-juridische en verzekeringsvraagstukken en vind het geweldig om mensen daarbij te helpen. Ik ben dus veel op pad. Maar we beslissen natuurlijk wel samen over het bedrijf. Het fijne is dat we daarbij op eenzelfde manier kijken naar cruciale zaken. Hoe je met mensen omgaat, wat onze definitie is van mensen helpen en hoe we willen ondernemen. We nemen onze verantwoordelijkheden en durven de keuzes te maken die het bedrijf verder helpen.’

Wat is volgens jullie de kracht van Luyten?
Arko: ‘Ik ben ervan overtuigd dat we een van de beste partijen in de regio zijn om je financiële vraagstuk bij weg te leggen. Op welk vlak dan ook: verzekeringen, hypotheken, de oudedagsvoorziening. We zijn professioneel en deskundig, maar tegelijkertijd heel benaderbaar. No-nonsense, rechtdoorzee en inhoudelijk sterk.’ Céline: ‘Die uitgangspunten zitten in heel ons team. We hebben een mooie mix van mensen met kennis en kunde. Ervaren, bekende gezichten en leergierige nieuwelingen. Wij investeren in hen, zij in ons. We stimuleren elkaar en maken elkaar slimmer. De sfeer is super goed, we werken hier graag samen.’ Arko: ‘Prestatie-indicatoren doen we niet aan. Er is dus geen druk om iets af te raffelen, daar blijven we zo ver mogelijk van weg. Onze mensen moeten de tijd hebben voor onze klanten, dát is belangrijk.’

Hoe zien jullie de toekomst?
Céline: ‘Heel positief. De basis is stevig. En de uitdagingen zijn mooi. Denk bijvoorbeeld aan verdere digitalisering. Hoe beter we het aan de achterkant op orde hebben, hoe meer we bij onze klanten kunnen zijn. En dat is nodig, denken wij.’ Arko: ‘Er verandert veel in de financiële wereld. Bedrijven worden groter, gaan anders communiceren. Wij vinden dat er voor Luyten plaats is tussen die grote kantoren en de consument. Juist vanwege het persoonlijke contact en de betrokkenheid die we bieden. We staan voor onze klanten, maken steeds de vertaalslag tussen de klant en de grote verzekeraars. Bovendien worden financiële zaken steeds lastiger. Je ziet het aan onze opleidingen: je moet echt flink studeren en steeds blijven bijscholen. Daarmee bieden we echte meerwaarde aan onze klanten. Die aanpak is arbeidsintensief, maar daarmee maken we het verschil. Ook in de toekomst.’

Tot slot: wat vind je het mooiste aan je werk?
Arko: ‘De reactie van de klant als we de oplossing voor hem of haar hebben gevonden. Daar wil ik het liefste zelf bij zijn, dat geeft zo veel voldoening.’ Céline: ‘Dat we iets wat onmogelijk lijkt toch mogelijk kunnen maken. En daardoor het succes van onze klanten mede-realiseren. Dat is het allermooiste!’

Meer informatie over dit onderwerp of direct contact?

Neem contact op met onze specialist