Luyten logo icon Luyten logo
Huurshop Etten-Leur BV

Huurshop Etten-Leur BV

Huurshop Etten-Leur BV is een echt familiebedrijf pur sang. Vele trouwe particulieren en bedrijven van klein tot groot weten de servicegerichte shop al jarenlang te vinden.

Onze echte aandacht voor de klant, dat zien we bij Luyten terug

Hoeveel machines, gereedschappen en apparatuur er staan bij Huurshop Etten-Leur BV? Kees Roovers weet het niet exact. ‘Enkele honderden.’ Van kleine breekhamers en handgereedschap tot wegenbouwmachines en hoogwerkers. Vele trouwe particulieren en bedrijven van klein tot groot weten de servicegerichte shop al jarenlang te vinden.

“Dat goede gevoel is enorm belangrijk, want we geven voortdurend
ons hele eigendom aan anderen mee.”

Kees Roovers - Huurshop Etten-Leur BV

Familiebedrijf

Huurshop Etten-Leur BV is een echt familiebedrijf pur sang. Bij Huurshop Kees Roovers werken niet alleen oprichters Kees en Petra, maar ook hun kinderen Luc en Valerie. ‘Daarmee hebben we twee jonge en bevlogen opvolgers in huis. Ja, dat is zeker heel mooi!’, lacht Kees. Dat had hij 27 jaar geleden niet kunnen voorspellen. Het echtpaar zette toen een vrij gewaagde stap. ‘Tot die tijd hadden we een vollegrondstuinbouwbedrijf. Daar was ik al op mijn twintigste mee begonnen, en later stapte Petra hier ook bij in. Het groeide gestaag, maar de marges waren flinterdun en de regelgeving werd steeds strenger. Niet helemaal toevallig viel ons oog dus op een advertentie van landelijke keten van verhuurpunten.

Bij deze keten stapten we in, maar 2,5 jaar later besloten we onder onze eigen naam verder te gaan. We begonnen met een klein assortiment materialen en hebben dit over de jaren steeds verder uitgebreid. In 2005 verhuisden we naar de Hoevenseweg, waar we op 5.000 m2 ons pand plaatsten. Daar vind je nu onze twee bedrijven: Huurshop Etten-Leur BV en Self Store Etten-Leur BV. Het laatste bestaat uit ongeveer 100 opslagboxen waar particuliere en zakelijke klanten eigen spullen kunnen opslaan.’

Luyten afbeelding
Luyten afbeelding

Schat aan kennis

Vorig jaar schreef de Huurshop zijn 40.000ste klant in. Waar komt dat succes vandaan? ‘We zijn prijstechnisch heel scherp, vaak scherper dan onze concurrenten. Maar ook onze snelle service en goede voorlichting spelen hier een grote rol in. We vragen niet ‘wat wil je huren?’, maar ‘welk werk ga je doen?’. Zo zorgen we dat klanten zo snel mogelijk kunnen werken met de juiste machines. Bovendien hebben wij een bezorgservice waarmee we materialen op locatie leveren. Vooral onze zakelijke klanten zien hier al snel de voordelen van in, zodat ze gelijk aan de slag kunnen. Het mooie is dat zij van ons leren, maar wij ook van hun professionele kennis. Door de jaren heen hebben we zodoende ongelooflijk veel kennis opgebouwd. Nu is het de uitdaging aan onze opvolgers om die over te nemen. Maar gelukkig hebben zij een ruime voorsprong: ze beginnen veel vroeger én zijn er mee groot gebracht. Nu al hoor ik regelmatig ‘dat doe je niet goed, pa’. En zo hoort het ook.’

De zeilen bijzetten

Toch is van stoppen nog geen sprake. ‘We hebben het eigenlijk altijd vrij druk. Zelfs na de crisis van 2008, omdat toen de zzp’ers relatief veel werk hadden. En in de coronaperiode waren er natuurlijk veel particuliere klussers. Maar op dit moment is het echt een overspannen markt en dat is best een uitdaging. Zeker als je bedenkt dat we 60 uur per week open zijn en we 100% onze dienstverlening willen waarborgen. Gelukkig kunnen we op elkaar rekenen en zetten we met z’n vieren alle zeilen bij om samen met onze zaterdaghulpen al het werk gedaan te krijgen.’

Luyten afbeelding
Luyten afbeelding

Bij Luyten hebben ze maar twee woorden nodig

Gelukkig heeft Kees nauwelijks omkijken naar zijn verzekeringen. Met Luyten kan hij lezen en schrijven. ‘De gebouwen, het machinepark, alle materialen, maar zeker ook de aansprakelijkheid: ons werk is niet zonder risico’s. Bovendien moet er vaak snel worden geschakeld. Als op vrijdag een machine binnenkomt, willen we die gelijk verzekerd hebben. Bij Luyten hebben ze daarvoor maar twee woorden nodig. We zijn klant vanaf het moment dat we begonnen. Mijn vader was er ook al klant, hij kende Piet Luyten goed, ze waren van dezelfde leeftijd. Toen ik als startende ondernemer een financiering nodig had, wilde de bank ook graag de verzekeringen doen. Ik zou dan vier tiende korting krijgen op het rentepercentage voor de financiering. ‘Doe mij maar drie tiende’, zei ik. ‘Dan kunnen we bij Luyten blijven.’ De bank deed het niet. En dus stapte ik over naar een andere bank. Daar zijn we altijd gebleven.’

Het goede gevoel

Net als bij Luyten, benadrukt Kees. ‘Waarom? Ik zie bij hen een beetje dezelfde cultuur en instelling. Het persoonlijke, de echte aandacht voor de klant. Met onze adviseur Jeroen van der Kooij hebben we een hele leuke band, we weten wat we aan elkaar hebben. Hij schakelt altijd snel; even een appje is genoeg. Dat goede gevoel is enorm belangrijk, want we geven voortdurend ons hele eigendom aan anderen mee. Dat loopt bijna altijd goed, maar soms ook niet. En dan is een betrouwbare verzekeraar onmisbaar. Eentje die met je meedenkt. We zijn er allemaal verzekerd. Ook particulier. Ooit overstappen? Nee, hahaha, nog voor geen viertiende!’

Ook eens sparren met ons over jouw bedrijf?
Neem contact met ons op.
Naar de contact pagina 076 5021087